BitterBallen,De Macarena en Overige Onzin Verhalen - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Romy Alberts - WaarBenJij.nu BitterBallen,De Macarena en Overige Onzin Verhalen - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Romy Alberts - WaarBenJij.nu

BitterBallen,De Macarena en Overige Onzin Verhalen

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

16 Mei 2013 | Zweden, Stockholm

Hej Hej !!

Hur mår du ?

Tijd voor een update!

Ondertussen is mijn foxina weer gerepareerd en zit er weer een slot op autootje :D Wel ben ik 400 euro lichter maargoed dan heb je ook wel wat… …………………………

Dus.. waar was ik gebleven.. Owja Ass-Jan ging terug naar huis en twee weken daarna kwamen Claudia en Tim langs! Ze sliepen op het eiland Langholmen, in een hostel wat vroeger een gevangenis is geweest. Ik ben natuurlijk even gaan kijken en het zag er echt heel vet uit! Best luxe maar wel echt gevangenisstijl. Ze hadden bijvoorbeeld nog oude gevangenisdeuren en je krijgt daar geen kamernummer maar een cel-nummer. Je kon daar bij de receptie zelfs gevangenis shirtjes kopen hahah.

We hebben veel rond gelopen, veel geshopt en veel gefeest! We zijn naar Skansen geweest en hebben veel dieren gezien en aangeraakt :D. Op zaterdagavond zijn we samen met Marc de stad in gegaan en hebben hele leuke stap avond gehad. By the way, ik heb met dank aan het weekend van daarvoor ,eindelijk een aantal clubs gevonden waar je zonder entree naar binnen kan, Nadeel; je mag geen sneakers aan (Robinnnnnn) hahah maar daarover later meer. Ander nadeel, iedereen lijkt op mij… Ander nadeel 4 biertjes kost 30 euro (ik overdrijf niet).. Voordeel, Zweedse liedjes zijn goed mee te zingen als je dronken bent.

Dinsdag was het Koningsdag en op de een of andere manier had Zweden toen ook vrij. Wel moest ik dinsdagochtend werken maar natuurlijk was ik verkleed in het oranje en hadden we Nederlandse cakejes en oranje bitter uitgedeeld. Gerlinde en haar man en kinderen kwamen mij ophalen om vervolgens naar de Nederlandse Ambasade te gaan. We hebben daar de kroning kunnen volgen en ons vol gevreten met bitterballen, ijs, haring, taart vlammetjes en KAASKOEKJES!!

In de avond ging ik samen met Tim en Clau naar Fusion Black Mondaybar :D Het feest was dit keer op een andere locatie (iets minder mooi) maar wel nice. Zany en donkeyrollers draaiden en MC Dv8 was er ook. Het was een leipe avond en zijn clau en ik (en nog een aantal andere meiden) op het podium beland tijdens het laatste nummer. # Macarena dansen op een hardstylenummer kan dus wel!

Het weekend daarna hebben Marc en ik de stad verkend by bike! Echt heel leuk en goed voor de conditie met al de heuvels hier! Ook hebben we locale golf club ontdekt! Echt een hele mooie baan en leuke driving range. Heel chill!

Vorige week mocht ik voor mijn werk samen met een andere stagiaire mee op een tocht dat werd georganiseerd door Strömma (boot bedrijf hier in Stockholm). Dit werd georganiseerd voor een aantal toeristische bedrijven om zo kennis te maken met hun producten. Het was prachtig weer en we vaarden met een hele chille boot langs alle eilandjes richting Vaxholm (grootste eiland van Stockholm). Lekker op de boot chillen met wat biertjes en gezelligheid terwijl je langs die prachtige villa's aan het water vaart. We kwamen op een privé eiland met een mega mooi fort en daar moesten we allemaal spelletjes doen. We kregen champagne en lekkere hapjes in het restaurant dat echt heel erg mooi en speciaal was. Daarna zijn we verder gevaren naar een ander mini eiland genaamd Badholmen. Je hebt daar een super nice restaurant en terras, een privé strandje en een speciaal Zweedse Villa. Het is niet te beschrijven maar het echt super vet. ECHT heeeel erg leuk.

Vervolgens zijn we terug gaan varen met een andere boot en hebben we diner aan boord gekregen. Met andere woorden.. Het was een prachtige dag!

Afgelopen weekend zijn Robin en Liset langs geweest en hadden als verrassing Ass-Jan meegenomen! Echt super lief, iedereen had wat geld ingelegd en daarmee was er vliegticket voor Gj zn verjaardag gekocht! We hebben vrijdag avond heel lekker bij het meer geBBQqed en het was erg gezellig. Zaterdag hebben we een boottocht gedaan naar het Drotningholm Palace en zijn we in de avond een poging gaan doen tot stappen. Helaas mocht Robin de (gratis) club niet in vanwege zn sneakers ..LAME…, en konden we de andere clubs niet in omdat we 25 jaar moesten zijn BULLSHIT… . Er waren nog andere clubs maar daar moest je 20 euro entree betalen... Dus uiteindelijk na lang rond lopen, met een aantal Duitsers en Zweden gepraat te hebben EN niet te vergeten MET BANANEN IN PYJAMA'S op de foto geweest te zijn… zijn we om half 3 richting huis gegaan. Daarna zijn we midden in de nacht met een fles Wodka en een zaklamp het bos in geweest.

Zondag zijn we naar het Vasa Museum en een pretpark geweest en maandag hebben we nog lekker gechilled aan het meer.

Op werk gaat ook alles goed! Hahaha ja het is nog steeds gezellig en ik leer nog steeds maar heel veel over werk is er niet schrijven en daarnaast wil ik het verhaal niet te lang maken.. (maar volgens mij is het dat al)

Dikke kus aan allemaal en ik zie jullie over 5/ 4 weken!

Xoxo Romy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 649
Totaal aantal bezoekers 8146

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 21 Juni 2013

Once upon a time in a land called Sweden

Landen bezocht: