Stockholm Madness! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Romy Alberts - WaarBenJij.nu Stockholm Madness! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Romy Alberts - WaarBenJij.nu

Stockholm Madness!

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

08 Juni 2013 | Zweden, Stockholm

Ola liebe leuten!

Met nog maar 2 heerlijke Stockholm weken in het vooruitzicht schrijf ik hier alweer mn op 1 na laatste verlag. MAAR ooo wat is deze stad bijzonder fijn om in te wonen! Elke keer word ik weer verrast door alle mooie en bijzondere plekken die er zijn. Ik zal weer even een korte update geven wat ik de afgelopen weken heb beleefd!

Ik heb ondertussen nog meer ervaring met het Zweedse stappen gekregen! JAWEl mn geld vliegt mn portemonnee met vreugde uit want 1 gals wijn is weliswaar 10 euro. En dan zal je denken ooo maar dat wordt genieten …zal wel goede wijn zijn ….. op zn zweeds uigesproken BRA WIET WIEN (bra vitt vin/goede witte wijn) nou nee het is dus helemaal geen BRA wiet wien.. het is gewoon Not SO BRA festival wiet Wien. Maarja ik ben een aantal keer met Maria en haar vriendinnen meegeweest en we hebben desondanks het geld, hele leuke avonden beleefd !

Owja TIP.. als je ooit in Stockholm bent en je gaat stappen hou er dan rekening mee dat je “gewone pinpas” ook gebruikt kan worden als credit card.. dus als je de volgende dag tijdens je hangover denkt whoiiijjjoo ik ben beroofd … moet je nog even aan je flashback van die avond daarvoor denken.. waarin je, je zelf heel leuk met een pinpas in je mond en een pen in je hand bonnetjes ziet tekenen… AGAIN … NOT SO BRA.

Vorig weekend kwam onze Celinie mij vergezellen :D we zijn zaterdag de stad in geweest en hebben goed geshopt. We zijn uiteindelijk beland in cheer leader pakjes en latex cat woman outfits. ALLES KAN hier! In de avond lekker uit eten geweest en daarna nog wat gezelligs gedronken in een bar. Zondag zijn we naar Uppsala geweest. Dit is de 3de grootste stad van Zweden. Het was erg leuk, schattig en gezellig :). In de avond zijn we samen met Maria en Sara bij het meer achter mn huis gaan bbqen.

Na twee dagen werken was het natuurlijk tijd voor een vrije dag.. en halleluja daar kwam Zweden National day precies op het goede moment :D. Marcus A.K.A Zoute .. A.K.A Zoute slak, en ik A.K.A Flesse, hebben lekker terras gepakt en zijn daarna van ons huis richting het meer hardgelopen. We hebben dan eindelijk een eerste duik in het Zweedse ijswater gemaakt. Heel koud maar über nice. 2 maanden geleden konden we er nog over heen langlaufen maar nu hebben we een chill strand vlak bij het huis.

Donderdag was het officiële Zweden National day. Dus Marc en ik hadden nog een tegoedbon voor gratis ontbijt bij calarion sign (voor de 3de keer als studentjes gratis ontbijten). Hahah lekker lopen graaien en een goede doggy bag aan lunch meegenomen mwhahah. Daarna zijn we 2 kajakken gaan huren in het gebied Brunsvikken. Dit was bijzonder nice! We hebben echt prachtig weer gehad, veel gezwommen, veel gegeten en veel in de zon gelegen.

We zijn op verschillende plekken aangemeerd en uiteindelijk dachten we nog 1 keer aan te meren. Helaas was er geen goede aanlegplek vanwege het riet, dus we besloten nog even verder te varen.. en 2 min later zien we een heuvel met duizenden mensen er op, What the hell ! Dus wij daar heen varen, wij inclusief peddels, en zwemvest even een kijkje nemen op het vaste land… blijken we backstage bij Zweden National Main Stage binnen zijn te varen! AWSOMNESS!! Dus wij lekker biertje bestellen en chillen maar weer!

Vandaag zijn we gaan fietsen en na 3 verschillende terrasjes in de zon gehad te hebben, kwamen we bij een hele bijzondere plek! Onder de hele hoge metro brug zit een mega vette hippie lounge gedeelte met allemaal bars en hele hippe area’s!!

Oke volgende week komt Milou en dan gaan we mijn stage periode op een beestachtige manier afsluiten aangezien het dan ook mijn ouwe lullen verjaardag is!!

tot snel allemaal !

Xoxo Romy